Wzór łowicki inspirowany ludowymi wycinankami

[handpainted porcelain sets with polish folk pattern typical of Łowicz]


W moim portfolio po prostu nie może zabraknąć porcelany z wzorem inspirowanym łowickimi wycinankami. Łowicz odwiedzam regularnie - tam się urodziłam i wychowałam. Ludowe wełniaki, pająki, wycinanki i hafty widziałam nie raz, ale nie spodziewałam się, że namalowanie typowych dla tego regionu kolorowych kwiatów, będzie tak czasochłonnym zadaniem. Jak słusznie skomentowała ten wzór moja koleżanka po fachu Szolkam "łowickie wzory to dłuuuugie wieczory" ;)


Zacznę od najnowszej pracy czyli filiżanki (model Aida od polskiego producenta porcelany Lubiana). Łowickie kwiaty i liście są zarówno na filiżance jak i spodeczku, do tego napis w centrum spodeczka oraz przy rancie po wewnętrznej stronie filiżanki, czyli tam, gdzie jest widoczny dla praworęcznego użytkownika filiżanki.

Ta konkretna filiżanka powstała jako prezent na podziękowanie ślubne od Pary Młodej dla jednej z mam










Podobna realizacja z innymi napisami, w nieco innej kolorystyce (bez niebieskich elementów)
z ciut mniejszą ilością zdobień:








Filiżanka odleciała do Kanady, a cukiernica, którą zobaczycie za chwilę mieszka teraz w Szkocji. Starałam się namalować liście tak by przykrywka pasowała do cukiernicy jak puzzle i by były widoczne wewnątrz również po jej podniesieniu:











Nieco wcześniej bo w 2015 roku malowałam zestaw kubków dla Leny i Aloszy z Rosji. Datę umieściłam pod spodem, tak jakby wyrastała z liścia:








Na koniec jedna z moich pierwszych prac na porcelanie, a zarazem jedyny łowicki wzór, który został w Polsce, a nawet w Łowiczu, kubek najbliższy łowickim wycinankom, malowany dla mojej przyjaciółki Marty:



Dzisiaj jak co roku ulicami Łowicza przejdzie słynna procesja z okazji święta Bożego Ciała, a jej uczestnicy będą dumnie prezentowali tradycyjne stroje łowickie - wełniaki. Zazwyczaj trzymam w ręku pędzel, ale trzy lata temu trzymałam tego dnia stabilizator do kręcenia filmów i zrobiłam reportaż z procesji. Możecie go obejrzeć tutaj:





................................................................

Porcelana malowana ręcznie na zamówienie
WeWzorki





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

FanArt: Mały Książę / The Little Prince / Le Petit Prince

FanArt: Włóczykij w kilku odsłonach / The faces of Snuffkin

FanArt: Mała Mi w kilku odsłonach