Purple Orchid


There is not too much purple in my gallery so this seems to be a nice change - a purple orchid with dark purple and white dots. I decided to paint the stem dark silver and black because it seems to fit this purple shade well. As always I didn't want to paint the notice in a straightforward manner so I "hanged" it on the stem. Also, on the bottom the stem transforms into another notice.


Fiolet nie gości za często w mojej galerii, a to chyba błąd. Ostatnio zajmowałam się fioletowymi orchideami / storczykami, w pierwszym planie miały mieć ciemne plamki, ale jak to zwykle bywa, plany się zmieniają w trakcie malowania :) jak widać na zdjęciach mam i ciemne i białe plamki. Zdecydowałam się na srebrną łodygę z czarnymi akcentami - wydaje mi się że dobrze się to zgrywa z fioletem. Imię postanowiłam "zawiesić", a dedykacja pod spodem "wypływa" z gałązki.



This time a decided to exercise my photoshop skills a bit more, so below you can see a "hand-painted" stamp on the photo :) also, my first name tag :) I have to say that scissors which do not cut straight lines are fun to work with :)

Tym razem postanowiłam postanowiłam trochę urozmaicić swoją pracę z photoshopem i w efekcie powstał stempel "hand-painted" :) jest też moja pierwsza metka, oczywiście też ręczna robota!

In order to paint the orchids right I was browsing the net and looking for some nice photos. These are the ones which influenced me most:

Żeby dobrze pokazać kwiaty, jak zwykle szukałam zdjęć które by mnie jakoś zainspirowały. W rezultacie wymieszałam różne cechy tych trzech:





and just to compare, here is a completely different approach to orchids I used some time ago:
i tak dla porównania, oto zupełnie inne podejście do storczyków:




Last but not least - one more thing for purple lovers ;)
Na koniec - jeszcze jedna rzecz dla fanów fioletu :)


Hand-painted bottle with frost effect as the background ans some purple curlicues I like most :)
Ręcznie malowana butelka z efektem szronu w tle i fioletowymi wzorami.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

FanArt: Mały Książę / The Little Prince / Le Petit Prince

FanArt: Włóczykij w kilku odsłonach / The faces of Snuffkin

FanArt: Mała Mi w kilku odsłonach