Analog Photography Mug

Long time no see, huh? Unfortunately, I have had little time to paint lately but here is something I want to show you before you forget I exist at all :) It's a mug I painted on commission for someone who is crazy about analog, black & white photography. Of course I was very glad to piant a roll of film in my favourite, swirly way. At first I was planning to make some famous camera brands like Hasselblad, Lomo, Pentax, Mamiya, Zenit etc to float somewhere around the film but finally I decided to paint just one of them and I went for Rolleiflex which has this old-school look thanks to its two lenses. I hear the analog-fan who got the mug as a gift from his girlfriend is pleased. Sooo I'm pleased all the more so :)

Oj nie mam ostatnio czasu na nic... ale postanowiłam się przypomnieć. Oto kubek dla pewnego fana fotografii analogowej. Z wielką przyjemnością rozplanowałam na nim powykręcaną rolkę filmu. Planowałam porozmieszczać wokoło niej nazwy znanych aparatów typu Hasselblad, Lomo, Pentax, Mamiya, Zenit itd., ale w końcu zdecydowałam się na sam aparat - Rolleiflex - głównie ze względu na jego oldschoolowe dwa obiektywy :) Podobno owy fan jest bardzo zadowolony z efektu końcowego, co bardzo mnie cieszy :)

The mug is huge, it can contain more than 1/2 litre. Well... jumbo mugs rule! :)
Sam kubek jest ogromny, można w niego wlać ponad 1/2 litra czego tylko zapragniecie :)

Here you can see the real camera.  
Dla porównania - tak wygląda aparat Rolleiflex.

 

Komentarze

  1. Jessica Borek14.06.2012, 11:03

    That camera is beautiful. I love anything to do with retro. The details on the mugs are amazing. So perfectly painted. Nice job!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetnie :)))) wiedziałam że ci się spodoba :)))) dlatego przesłałam ci linka :))))

      Usuń
  2. super kubek :)))

    ma pani WIELKI talent :)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

FanArt: Mały Książę / The Little Prince / Le Petit Prince

FanArt: Włóczykij w kilku odsłonach / The faces of Snuffkin

FanArt: Mała Mi w kilku odsłonach